Eerste dag op CTRAL - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Barbara Meij - WaarBenJij.nu Eerste dag op CTRAL - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Barbara Meij - WaarBenJij.nu

Eerste dag op CTRAL

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

03 Februari 2014 | Verenigde Staten, College Station

Vandaag vroeg wakker in mijn fijne verblijfplaats bij Gerdien en Guido, echt gezellig om hier te zijn! De tweeling (2 jongetjes van 2) is ook leuk, schattig en tegelijk best wild en stout.
Meteen vandaag met Gerdien meegegaan naar het werk, dit was leuk! Zoals ik al dacht; een actieve onderzoeksgroep, de studies die ze doen zijn voor mij heel interessant, er lopen dierstudies maar ook toegepast onderzoek bij mensen, waarbij visolie en eiwitten worden gegeven bij verschillende ziektes, onder andere kanker. De rol van postdocs is het opzetten en coördineren van studies, en er zijn goede verpleegkundigen en studenten die het praktische werk doen. Perfect, dan kan ik echt doen wat ik leuk vind! Veel Nederlanders ook, dus er wordt ook vrij vaak Nederlands gepraat.
Verder al veel Amerikaanse clichés gezien; je kunt hier niet zonder auto, iedereen komt met een grote beker koffie binnen, mijn kamergenoot belt zijn vrouw en zegt 'I love you honey', cowboykleding, veel 'bungalow' huizen.
Leuk toch.

• 04 Februari 2014 - 07:50

Loes Ellenbroek :

Lieve Barbara,

Wat leuk dat je een jaar in Texas bent, weer een hele onderneming.
    Wij zullen je op de voet volgen. Misschien maak je ook nog wat foto's.
    Lijkt me leuk om te zien wat je zoal mee maakt in het wild.
    Succes met alles wat je daar weer zo mee maakt voor onderzoek.
    Liefs Gerard en Loes.

• 04 Februari 2014 - 08:42

Floor:

Leuk Bar om te lezen hoe je eerste dag vergaan is!
    En wat fijn dat je daar goed ontvangen bent en er meteen op je eerste dag al nog meer zin in krijgt.
    Succes met wennen! Liefs, Floor

x

• 05 Februari 2014 - 17:04

Viyan:

Hej Barbara,

Leuk dat je een site bijhoud! Succes met wennen en kom maar op met die Amerikaanse clichés :-)
    Geniet ervan X

• 05 Februari 2014 - 21:59

Ingeborg En Frank :

We hebben deze link van Erwin gekregen. Leuk om zo je avonturen bij de cowboys te volgen. Je werk klinkt nu al erg interessant. Gaaf dat je iets doet, dat echt in je straatje ligt. Heel veel succes.