1 maand in College Station - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Barbara Meij - WaarBenJij.nu 1 maand in College Station - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Barbara Meij - WaarBenJij.nu

1 maand in College Station

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

03 Maart 2014 | Verenigde Staten, College Station

Hello
Daar ben ik weer, herstellende van de eerste echte dip; moe, ziekig, te veel geregel, (nu al te?) heet en vochtig weer (binnen 24 uur afgewisseld met vorst). Ik was ook ineens alleen in mijn nieuwe huis, was ook een overgang na de gezelligheid bij Gerdien en Guido. Maar het goeie nieuws is dat ik een auto heb gekocht.
Dat ging niet vanzelf, het is best lastig om een auto te zoeken als je de hele week werkt en geen auto hebt om naar autodealers te rijden. Alle clichees over autodealers kwamen naar boven. Je moet snel beslissen, je stelt te hoge eisen aan een tweedehands auto en weet niet wat je koopt. Maar gelukkig vond Guido het leuk om te helpen en hij vond uiteindelijk mijn Nissan Altima, echt een lekkere auto. Dus ging ik uit mjjn werk naar de dealer toe en floep, even een paar duizend dollar van mijn credit card af laten schrijven. Ik zei wow, in vijf minuten geef ik dit bedrag even uit. Een van de dames in het bruine kantoortje in de bouwkeet zei "welcome in the USA!".

Ik was heel blij maar toen kwam de volgende uitdaging: rondrijden. Het rijden is niet zo moeilijk maar de weg wel, ik was 99% van de tijd volkomen gedesorienteerd in dit stadje. Het is zo groot en veel lijkt op elkaar. Weer een MacDonalds of tankstation. En de TomTom stuurt me soms ook nog de verkeerde kant op. Help!
Ik heb ook een fiets gekocht, een stoere cruiser. Ook een grote uitdaging. Niet veel fietspaden hier en ik weet nog steeds de weg niet. Lang leve de Google maps app. En dan nog kwam ik op doodlopende wegen en parkeerplaatsen terecht. Inmiddels heb ik een goede route gevonden door mijn wijk en dan dwars over de campus, heel leuk, en het voelt zo goed om weer op de fiets te zitten!
Verder al een eerste indiening voor een nieuw onderzoek bij COPD gedaan bij de ethische commissie, met een visolie- en eiwitinterventie. Leuk samengewerkt met mijn nieuwe collega's voor de deadline. Nu gaan we andere ideeën uitwerken! Deze baan past echt goed bij mij.

Nu ga ik lid worden van de sportschool en mijn Texas rijbewijs halen. Dus nog steeds genoeg te regelen.

Verdere nieuwtjes: op 5 april komt Erwin voor 3 weken naar mij toe, en direct daarna Maaike en Nicolette!

Zie de foto s voor toelichting...

Nog wat Amerikaanse clichés:
- Theewater opwarmen in de magnetron
- Met de auto zo dicht mogelijk voor de deur van de supermarkt parkeren
- Service: de boodschappen worden in de supermarkt allemaal netjes voor je ingepakt. Als het regent staat er een vrouwtje met papieren zakdoeken bij de ingang, om je kar droog te maken. Vandaag heb ik een laken ingeruild bij de Wallmart terwijl ik geen bon meer had en hem niet meer netjes in de verpakking terug kon stoppen!
- De supermarkt is zo groot en van alle producten zijn 100 soorten te koop, het is gewoon niet leuk meer.

  • 03 Maart 2014 - 07:17

    Loes:

    Lieve Bar,

    Dat valt zeker niet mee, nu in je uppie,maar verder uit je
    verhaal maak ik op dat je het heel erg naar je zin hebt.
    Wat een leuk huis, fiets en auto.
    Veel geluk met alles.

    Liefs Gerard en Loes.

  • 03 Maart 2014 - 08:08

    Elzie:

    Hey Bar,

    Wow je bent al echt goed bezig je daar helemaal in te nestelen. Wat vet dat je buiten een auto ook een fietst hebt gekocht, een beetje nederlandsheid moet er toch ook wel overblijven als je dan toch begonnen bent met water opwarmen in de magnetron.

    Kaapstad is mooi en lekker warm. Het is vandaag al weer mijn laatste dag. Het heeft me wel goed gedaan.
    Leen en ik gaan straks weer verder in ons 'proces'. Maar nu wel weer met een opgeladen batterij.

    Fijn dat Erwin naar je toe komt! :)

    X

  • 03 Maart 2014 - 08:09

    Elzie:

    Ohwwwww vette fiets!!!!!!

  • 03 Maart 2014 - 08:59

    Ageeth:

    Wow Bar,

    Jij bent goed bezig zeg! Helemaal niet gek dat je een dip hebt gehad. Wat een geregel zeg. In een maand tijd naar een ander land, een huis gezocht, een auto en een fiets en een nieuwe baan. Dat is heftig! Maar gelukkig vind je je baan leuk en dat geregel zal ook wel een keer stoppen.
    Wel heel fijn dat Gerdien en Guido je kunnen helpen. Doe ze de groeten!
    Ik vind je iig ongelofelijk stoer!

    Fijn dat Erwin binnenkort komt.

    Groetjes Ageeth

  • 03 Maart 2014 - 09:36

    Esther:

    Wat ben je stoer lieve Bar! Ik geloof dat ik gek zou worden met die megasupermarkten en McDonalds overal ;-)
    Dikke kus! Essie

  • 03 Maart 2014 - 10:45

    Laura:

    He lieve Bar,

    Wat ben je toch een stoer wijfie!!!! Vind je het gek dat je effe ziek bent? Iedereen is hier in ned ook ziek, en jij bent net gemigreerd!!!!Wel echt fijn dat je het zo gezellig hebt met gerdien en guido! Veel plezier met fietsen en rondrijden....haha

    X
    Loor

  • 03 Maart 2014 - 12:23

    Jannet:

    Hee Bar!

    Wat ben je toch dapper en stoer. Ik moet nog vaak denken aan ons feestje en dat je in de keuken vertelde over het verlaten van je comfort-zone… en dat je daar altijd naar op zoek bent. Het voelt niet altijd leuk, maar je wordt er wel gelukkiger van ;-) Jij bent dit gewoon aan het doen!

    En ook fijn dat Erwin binnenkort komt!!

    Superleuk om over je avonturen te lezen…

    Ik denk aan je en veel plezier en sterkte daar.

    dikke zoen en de groetjes van ons!

    PS: jij hebt de Ikea stoelen die ik ook graag wil

  • 03 Maart 2014 - 13:40

    Suuz :

    Held ben je!! Die fiets is echt te leuk!
    En zo gaaf dat Maaik en Nic en natuurlijk je man langskomen!
    Groetjes aan G en G! Dikke xx

  • 03 Maart 2014 - 19:33

    Emmy:

    love you! xxxx

  • 04 Maart 2014 - 10:16

    Maaike :

    je bent een topper!
    super goed hoe je daar een start met je nieuwe leven maakt.
    en ik kan niet wachten tot ik daar gezellig met jou op kan proosten!
    en ff een ommetje op je mega stoere fiets te maken!
    xxx

  • 04 Maart 2014 - 12:12

    Gwen Hengeveld:

    Lieve Bar,

    Ook Hans en ik genieten van je reisverslag. Het is al een paar keer gezegd,maar ook wij vinden je dapper en stoer.
    Geweldig dat je een auto en fiets hebt gekocht en zo veel dingen meer wat je nieuwe leven daar kan opleuken.
    Ook heerlijk voor je dat Erwin binnenkort komt.
    We kijken alweer uit naar je volgende verslag.

    Liefs uit Frankrijk van Hans en Gwen

  • 10 Maart 2014 - 21:12

    Mieke:

    Bar,
    wat heerlijk om je verhalen te lezen! En je maakt weer ontzettend veel mee!!!
    TOPPER!
    XXX Mieke

  • 21 Maart 2014 - 13:03

    Annemarie:

    Wat een avontuur Barbara! Het klinkt inderdaad zeer Amerikaans allemaal, gaaf hoor. Raak je er al aan gewend en ben je weer helemaal hersteld? Succes met alle studies en veel plezier alvast met je bezoek!!

    Groetjes Annemarie B.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

In College Station, midden in Texas, ga ik een jaar onderzoek doen bij CTRAL, Center for Translational Research in Aging and Longevity. Amerika, land van de onbegrensde mogelijkheden, verras me!

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 9933

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 31 Januari 2015

Texas 2014

Landen bezocht: