Een gewone zondag in College Station - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Barbara Meij - WaarBenJij.nu Een gewone zondag in College Station - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Barbara Meij - WaarBenJij.nu

Een gewone zondag in College Station

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

08 Juni 2014 | Verenigde Staten, College Station

hoi allemaal,

Speciaal omdat Joke en Leo (de schoonouders van mijn zus) deze website gingen bezoeken schrijf ik maar weer eens een verslag! Een gewone zondag hier betekent: hardlopen als ik wakker word, een paar uur (!) Skypen met Erwin, oefenen op de piano, opruimen in huis, een beetje werken aan een VU artikel wat nog steeds af moet, vanmiddag met Karolina (Zweeds vriendinnetje) naar een meditatiegroepje en vanavond lekker koken.

Het is hier inmiddels WARM aan het worden. Zelfs als ik om 6 uur s morgens ga hardlopen heb ik het heet. De airco gaat ook steeds vaker aan, en ik ben blij met alle airco's en windmolentjes (of hoe je die ook mag noemen). Het is nu nog wel 'lekker', 30-35 graden, maar over een paar weken gaat dit nog een paar graden omhoog en dan blijf dit tot september zo. We zullen zien...

Verder gaat het allemaal goed, mijn werk begint te lopen, ik ben weer net als tijdens mijn promotie kankerpatiënten aan het werven om mee te doen aan mijn onderzoek. Ik ben de afgelopen maanden langsgegaan op de meeste plaatsen in College Station waar kankerpatiënten worden behandeld om een soort samenwerking met de artsen proberen op te zetten. De ene dokter verwijst meer mensen dan de andere, maar ik heb inmiddels 3 patiënten in mijn onderzoek en tot nu toe nemen ze de visolie (of olijfolie) capsules en de eiwitpoeders nog trouw in. Ik heb alle metingen geleerd (bijv. DEXA scan om spiermassa, botmassa en vetmassa te meten), en heb ook geleerd om met de stabiele isotopen te werken. Hiermee maak je o.a. eiwitmoleculen zwaarder en door dan een infuus te geven met deze zware moleculen en veel bloedsamples te nemen, kun je berekenen hoe de zware eiwitmoleculen in het lichaam worden verdeeld en hoeveel er in de spier worden ingebouwd. Dit is ingewikkeld en begrijp ik nog niet zo goed, maar dat komt nog wel. Engels praten met patiënten die soms plat Texaans praten is ook wel een uitdaging, vooral aan de telefoon. Leerzaam allemaal!

We hebben ook een nieuw onderzoek waarvoor we gezonde 60+ proefpersonen nodig hebben die 10 dagen op bed komen liggen (omdat je spiermassa dan snel wordt afgebroken). Het is natuurlijk bijna niet te doen om hier mensen voor te vinden dus zijn we laatst met z'n allen naar een ouderenbeurs geweest om hier mensen te werven. Ook een leuke culturele ervaring. En het lukte om veel mensen te spreken en ze enthousiast te maken voor een van onze onderzoeken (en sommigen voor de bedrust studie)!

Daarnaast heb ik nu tijd om een subsidie aanvraag te gaan schrijven, ik ga proberen een project op te zetten wat ik vervolgens in het VUmc kan voortzetten wanneer ik terug kom, volgend jaar of een jaartje later, who knows?

Nog een nieuwtje: ik ben begonnen met pianoles. Ik vond de eerste les meteen heel leuk, dus heb mezelf gisteren een te dure digital piano kado gedaan, een YAMAHA P35. Het Karen principe: als je iets koopt moet het ook goed zijn (toch Ka?). Het klinkt fantastisch!!! Ik ben hier echt heel blij mee.

Ik hoop dat het jullie allemaal goed gaat en wens jullie een fijn pinksterweekend!
groeten van Barbara

  • 08 Juni 2014 - 18:53

    Maaike :

    Nice piano Chica!

  • 08 Juni 2014 - 18:54

    Loes:

    Hoi Bar, leuk weer een berichtje van je te lezen.
    Het is wel heel erg interessant wat je allemaal doet.

    En dan nu Piano spelen, als je weer in Nederland bent moet je maar gauw een concert geven
    we komen allemaal kijken en luisteren.

    Ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    Liefs Gerard en loes

  • 08 Juni 2014 - 19:47

    Joke En Leo:

    Lieve Barbara!! Wat een service om meteen al een fantastich bericht van je te krijgen!
    Wat ben jij aktief zeg!! Een wat interessant allemaal! Verder ga je je ook nog bekwamen op de piano!! uiteraard verwachten we een concertje van je, wanneer je weer terug bent in Nederland!
    Zeg Barbara, jammer dat Texas niet om de hoek is, anders zouden je moeder en ik misschien in aanmerking kunnen komen voor je onderzoek!! Ik zal haar in ieder geval hierover benaderen!!!
    Ha,ha!!
    We hebben een geweldige tijd gehad in Ankara met elkaar. We zijn enorm verwend met allerlei uitjes ed. Uiteraard weer genoten van je mooie nichtje en neefje!! Ze beginnen echt groot te worden! In augustus komen ze een weekje hier logeren en een weekje bij je moeder! We verheugen ons er al erg op!
    Ieder ogenblik kan Jolijn gebracht worden om een nachtje te logeren. Ze gaat dan alleen terug morgenavond met de trein! Natuurlijk gaat er geshopped worden met oma!
    Lieve Barbara, Leo en ik wensen je veel succes met je onderzoek en verdere aktiviteiten! (Teveel om op te noemen!!)
    Dikke kus !!

  • 08 Juni 2014 - 20:09

    Ageeth:

    He Barrie,
    Leuk van je te horen! Enn ik heb al schandalig lang niets van me laten horen (ga je binnenkort even mailen!) . Fijn te lezen dat je zo lekker bezig bent. Die hitte, ik geef het je te doen. Vandaag hier rond de 28 graden en ik haak al af. Sterkte ermee! Je bent lekker bezig zeg. Toevallig heb ik vrijdag het bedrust onderzoek nog genoemd tijdens de abbott cursus. Dit was weer geslaagd. Als je nog wat nieuwtjes hierover hebt dan hoor ik het graag. 3 juli gaan Hinke en ik de laatste cursus voor abbott geven. Wordt hopelijk volgend jaar vervolgd bij Pit Aktief.

    Wens jou ook nog fijne Pinksteren.

    Dikke kus Ageeth

  • 08 Juni 2014 - 22:24

    Marian:

    He Bar, good news. Klinkt allemaal alsof je jenplekje hebt gevonden. Piano is moeilijk, ik ben het ook aan het leren; afgelopen jaar even gestopt, maar ik pak het binnenkort weer op. Enjoy en tot ziens, hopelijk kom ik nog een keer naar Texas!

  • 08 Juni 2014 - 22:47

    Emmy:

    Proost! Zit net met Ar aan de rose, na een zonnig weekend! xxx

  • 08 Juni 2014 - 23:01

    Frank En Ingeborg:

    Leuk om weer een beetje te horen waar je mee bezig bent. Fijn dat het zo goed gaat. Liefs uit Waalwijk.

  • 08 Juni 2014 - 23:01

    Frank En Ingeborg:

    Leuk om weer een beetje te horen waar je mee bezig bent. Fijn dat het zo goed gaat. Liefs uit Waalwijk.

  • 22 Juni 2014 - 08:12

    Olga:

    Hey Bar, samen spelen en zingen als je terug bent? Gaaf hoor en zo te horen heb je je draai gevonden! Fijn he zo'n lange zomer!! :-) xx liefs olga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

In College Station, midden in Texas, ga ik een jaar onderzoek doen bij CTRAL, Center for Translational Research in Aging and Longevity. Amerika, land van de onbegrensde mogelijkheden, verras me!

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 9936

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 31 Januari 2015

Texas 2014

Landen bezocht: