Van Texas naar Nederland en weer terug - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Barbara Meij - WaarBenJij.nu Van Texas naar Nederland en weer terug - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Barbara Meij - WaarBenJij.nu

Van Texas naar Nederland en weer terug

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

06 September 2014 | Verenigde Staten, College Station

Hi y’all!
Tijd voor een update, want de zomer is voorbij en….ik ben in Nederland geweest!
Ik was na 6 maanden best wel gewend aan mijn leventje in dit ‘gat’ in Texas en wist niet meer hoe fijn het kan zijn om weer terug te komen in Nederland. Een feest van herkenning. Zo leuk om iedereen te zien. Erwin! Mama. Roel, mijn broer, met zijn mooie kindjes. Vriendinnen, vrienden. Ik vond ik de straten klein en de oude gebouwen zo mooi en moest even wennen aan alle fietsers. Ik kon weer buiten lopen en in de trein of bus stappen.

Na 2 dagen in Katwijk, Den Haag en een gezellige borrel in Amsterdam zijn Erwin en ik met een auto vol kampeerspullen naar Zuid-Frankrijk gereden, op zoek naar mooi weer. Eerst in de Ardeche op een camping aan de Rhone en daarna in de Vaucluse aan een riviertje gekampeerd. We hebben gekanood, gepingpongd, spelletjes gedaan, hardgelopen, geluierd, zijn naar Avignon en Valence geweest. Dat was echt genieten.
We zijn ook bij Claartje en Philippe langsgeweest, zij waren bij Claartjes ouders (wonen vlakbij Avignon). De week was snel om maar het was toch de moeite. Daarna had ik nog 3 dagen in Nederland; vooral familie bezocht en leuke dingen gedaan in Den Haag met mama, Erwin, Marleen, Maaike.

Nu ben ik weer terug in Amerika, dat is toch wel een totaal andere wereld. Vandaag, de 3e dag, voelt al beter dan donderdag; ik begin te wennen aan de sfeer, de lelijke gebouwen, grote wegen, SUVs met te grote uitlaten en de stilte op straat (bijna geen voetgangers of fietsers). De zon schijnt weer volop, de mensen zijn vriendelijk en relaxed, in de sportschool gillen de dames mee met de lerares en in mijn leuke koffietentje worden we begroet met ’Netherlands!’ en draaien ze goeie muziek (the Killers, Strokes, Kooks). Maar de airco staat zo vol aan dat we het te koud hebben en weer naar huis willen; welkom in Amerika…
Ik ontdek ook dat College Station the place to be is, want het American football seizoen is begonnen en vandaag wordt de eerste wedstrijd gespeeld in het stadion op de campus (Aggieland). Het is ontzettend druk, iedereen komt vanuit andere plaatsen om hier naar de wedstrijd kijken. Overal Aggie vlaggen, iedereen in Maroon (aubergine) gekleed, de kleur van de universiteit, veel campers etc. Gekkenhuis! Ik ga in oktober (als Erwin weer op bezoek is hier) ook naar een wedstrijd, vooral omdat je dat een keer gezien moet hebben ;-).

Deze week lever ik een Marie Curie subsidie-aanvraag in, we hebben samen met de oncoloog van het VUmc een onderzoek bij kanker opgezet wat ik in Amerika en daarna in het VUmc kan uitvoeren. Er is een kleine kans dat het gaat lukken om deze subsidie binnen te halen. Mijn onderzoek hier loopt ook goed, ik heb het meteen weer druk.

Succes met opstarten in september en met al jullie uitdagingen. We houden contact!

  • 07 September 2014 - 00:02

    Loes Ellenbroek:

    Hoi Bar,
    Leuk weer een verhaal van je te lezen.
    Je hebt het wel druk gehad toen je in Nederland was, maar ook wel
    weer leuk om iedereen te zien, en lekker bij te kletsen.
    En ook lekker een weekje vakantie in het Franse, lekker samen leuke dingen doen.
    Misschien als je weer een keer naar Nederland komt, proberen om bij ons langs te komen
    als je tijd hebt natuurlijk, misschien samen met je moeder en misschien wil Erwin dan ook
    mee komen. En dan maar hopen dat wij in Nederland zijn.
    Lieve Bar, veel liefs van ons beide.

  • 08 September 2014 - 15:44

    Halime:

    Hoi Barbara,

    Leuk om te lezen hoe het met je gaat! Inmiddels is het nieuwe schooljaar bezig en zijn we weer volop aan het werk. De aanpassingen die we gemaakt hebben in Klinisch redeneren bevallen goed, moet altijd lachen wanneer ik aan de geplande vrijdagmiddagen denk...het heeft toch iets opgleverd :)
    Veel success en laat wat van je horen :)
    groet,
    Halime

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

In College Station, midden in Texas, ga ik een jaar onderzoek doen bij CTRAL, Center for Translational Research in Aging and Longevity. Amerika, land van de onbegrensde mogelijkheden, verras me!

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 9941

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 31 Januari 2015

Texas 2014

Landen bezocht: