2 weken in College Station - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Barbara Meij - WaarBenJij.nu 2 weken in College Station - Reisverslag uit College Station, Verenigde Staten van Barbara Meij - WaarBenJij.nu

2 weken in College Station

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

18 Februari 2014 | Verenigde Staten, College Station

hoi allemaal!

2 weken zijn omgevlogen. Ik heb inmiddels een huis gevonden en mij uitgeleefd in de plaatselijke IKEA: met Guido en Gerdien in een huurvrachtwagentje naar Houston getuft en daar in 4 uur tijd mijn huisraad verzameld. Ik had dus geen tijd om lang na te denken en heb snel snel keuzes gemaakt. Bizar! Vooralsnog ben ik er blij mee en heb ik niets vergeten.
Vanavond met Renate, collega en nieuwe buurvrouw (woont toevallig in dezelfde straat), een paar dingen uitgepakt en in elkaar gezet. Het is een goed huis, vlakbij het 'centrum' van College Station en vlakbij de campus! En luxer dan mijn Amsterdamse apartement, met 2 WCs, een bad, hele grote koelkast, een droger en een groot dakterras. En airco want dat heb je hier wel nodig. Vorige week vroor het nog, en dit weekend was het 25 graden en voelde je al hoeveel hitte de zon met zich mee kan brengen.

Verder heb ik heeeeel veel formulieren ingevuld bij allerlei instanties en afdelingen, heel bureaucratisch allemaal. Ik moest ook allerlei introductiecursussen volgen, over laboratoriumprocedures en de structuur van de universiteit. Het is echt een mega universiteit, Texas A&M, staat voor Agriculture & Mechanics, dus een technische universiteit; een soort Wageningen maar dan veel groter. Er zijn hier ook militaire studenten, die zie je af en toe in de mars over de campus lopen...

Het andere grote ding is een AUTO; hier ben ik ook druk mee bezig, misschien dat ik morgen de knoop doorhak voor een Mazda, echt een grote bak maar dat is ook normaal hier. Duurzaamheid is even ver te zoeken. Daarom, en om in beweging te blijven, koop ik ook nog een fiets binnenkort!

Tot later en liefs,
van Barbara

  • 18 Februari 2014 - 07:22

    Maaike :

    Wat heerlijk dat je snel allemaal huis stuff heb gescoord!
    Nu kan je het heerlijk je eigen plekje maken.
    Enjoy!

  • 18 Februari 2014 - 08:22

    Loes:

    Hoi Bar,

    Heerlijk hè zo'n Ikea, lekker alles bij de hand.
    Veel plezier in je woning.
    We zien nog wel foto's als het huis is ingericht.
    Succes en veel plezier.
    Liefs Gerard en Loes.

  • 18 Februari 2014 - 09:12

    Renate:

    Wat een beleving zoveel tegelijk! Lekker bezig :-) en wat grappig dat de IKEA er echt hetzelfde uitziet overal.
    3 karren vol begreep ik, past dat in zo'n auto?!? Dan zijn ze echt heel groot, haha. Lekker je eigen huisje op orde krijgen, dat geeft vast snel wat meer rust. Het ziet er heel erg leuk uit in ieder geval.

    Succes met de auto keuze, echt een raar idee dat ze daar geen kleine auto's hebben en dat bijna alles met de auto gebeurd vanwege de afstanden.

    Groet en succes,
    Renate

  • 18 Februari 2014 - 10:17

    Elzie:

    Ziet er goed uit bar! Ikea ideaal!

  • 18 Februari 2014 - 11:11

    Emmy:

    Hey Bar, ziet er goed uit allemaal. Fijn te horen hoe het gaat! Leuk! Hier vakantie en ook lekker weer. Geen 25 graden maar het lijkt wel lente! Kom je al aan werken toe?? xxx

  • 18 Februari 2014 - 11:13

    Annemarie:

    Leuk om te lezen Barbara!

    Groetjes,
    Annemarie

  • 18 Februari 2014 - 14:31

    T. Roen :

    Hoi Bar .Fijn dat het lukt allemaal .Heel bijzonder hoe jou leventje nu is .Fijn om het zo te kunnen volgen voor ons Het wordt vast een heel bijzonder jaar voor jou

    X T Roen

  • 18 Februari 2014 - 15:48

    Son:

    Lieve Bar,
    Goed bezig meid. Wij volgen jou hier met veel plezier. Leuk die Amerikaanse foto's.
    Kennen ze ook Marktplaats?
    Tjuus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

In College Station, midden in Texas, ga ik een jaar onderzoek doen bij CTRAL, Center for Translational Research in Aging and Longevity. Amerika, land van de onbegrensde mogelijkheden, verras me!

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 9951

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 31 Januari 2015

Texas 2014

Landen bezocht: